الجمعة، ١٨ ديسمبر ٢٠٠٩

عودة إلى مملكة الله


لا أدري كيف أعتذر لكم لكن دائماً العين بصيرةوالإيد قصيرة. من أهدافي في السنة القادمة أن أنتهي من "مملكة الله" وها أنا أعاود الكتابة الأسبوعية فيها. لقد وضعت حلقة جديدة الأن. أدعوا لي أن أوفق في المواظبة على الكتابة فيها بالرغم من الأشياء الكثيرة جداً التي أنا ملتزم بها.

هناك تعليقان (٢):

magedreda يقول...

لما تتفرد قدامك جناحات الموت
اصرخ بعلو الصوت
انا غالب ولا يمكن اموت
عافر ارفع عينك افرد ايدك
وسط لهيب النار عدى فوت
واجه خوفك مهما يكون اتون او حوت
او حتى صليب
اجرى عليه واصلب ذاتك
وافرح بالموت دا الموت باب الملكوت

magedreda يقول...

وسط الصحرا الصفرا بحاول احفر بير وابار
بحاول الاقى حبة مية تبرد فيا حلقى مرار
واحفركمان وكمان واروى الرملة بحبات عرقى
واقع من طولى وسط جوعى وعطشى
وأنهار تحت حرارة الشمس السخنة الحارقة النار
وتمرايامى وتهرب احلامى من بين ايديا والاعمار
وانا محنى الضهر ومحنى الراس مستنى امطار
وجنبى طريق اخره صديق وحضن دافى ودار
ومرعى خصيب ينبوع بيفيض ليل ونهار
انا ليه مكسور قاعد محتار
الملم نفسى قبل ما تهرب شمسى ويروح النهار
واجرى اليه عند رجليه شايل فوق كتفى العار
والاقيه بيبجرى عليا ماددلى اديه ناسى الهيبة والوقار
فاتح حضنه بشوق وكانه من سنين مستنى فى انتظار
لسة هاقول انا غلطان فى حقك واقبلنى عبدك
لقيته بيقول انسى اللى فات مش عايز اعتذار
انت ابنى ولسة مكانك عندى جوة الدار

 
google-site-verification: google582808c9311acaa3.html